Renault is tevreden met het betrouwbaarheidniveau van de motoren en de betrouwbaarheid die het op de testbank heeft realiseert. De problemen die Max Verstappen ondervond zouden komen doordat hij met een oudere specificatie van diverse motorcomponenten reed. In Oostenrijk krijgt de Nederlander de beschikking over een verse motor, waarmee de problemen tot het verleden moeten behoren.

We hebben tussen Canada en Baku het gewenste betrouwbaarheidsniveau bereikt. Alle nieuwe upgrades die we introduceren hebben op de testbank bewezen minimaal 5000 kilometers mee te gaan.” laat Taffin aan Motorsport.com weten.

Uitgelicht:Klassieker: Berger zet Spa-Francorchamps vol met rook

Alles draait om betrouwbaarheid, maar het heeft ons twee maanden langer gekost om het gewenste niveau te bereiken. In Baku konden we meer vermogen uit de motor halen. Doordat we de motor electronisch terug moesten schroeven in het begin van het seizoen kan je ook makkelijker achterstand goedmaken.

Lees verder op racingnews365.nl